ALTIN
DOLAR
EURO
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 34°C
Az Bulutlu

Çoğumuzun dik’kat etmediği h’atalar


YAPMAMANIZ GEREKEN 7 HATA
1-B’o’ş’amak için kullanılan ke’lime’leri erkeğin h’a’n’ımına karşı söylemesi ile talak yani b’o’ş’ama hasıl olur. B’o’ş’amak için kullanılan sözler iki çe’şittir: Açık sözler ve Kinaye’li sözler..
“Sen benden b-o-ş ol”, “Ben seni b’o’ş’adım” gibi sözler açık sözdür. Bu sözleri, şaka olarak veya şaşırarak da söylediği anda, manasını bilmese bile, b’o’ş’amış olur. “Seni bıraktım, seni t’e’rk ettim” ke’lime’leri açık söz kabul edilir. Bir veya iki defa böyle açık sözle b’o’ş’amaya, yani geri dönüşü mümkün olan b’o’ş’amaya talak-ı rici denir. Ama yine de üç haktan biri gitmiş olur. Bu sözlerden herhangi biri bir defa söylendiğinde, pişman olunmuşsa, eski n’i’ka’ha dönmek niyetiyle h’a’n’ımının e’lini t-u-t-ar veya ö’perse, tekrar n’i’ka’h yapmadan iki bağ ile e’vliliğe de’vam eder.
2- E’vlilikte üç bağ vardır. Yani, b’o’ş’ama sözleri üç defa tekrarlanırsa, “Seni b’o’ş’adım, b’o’ş’adım, b’o’ş’adım” derse, veya “Seni üç defa b’o’ş’adım” derse üç bağı birden koparmış, geri dönüşü olmayacak şekilde b’o’ş’amış olur.
Böyle üç kere b’o’ş’ayınca talak-ı rici, talak-ı baine dönmüş olur.
3- “Ba-b-anın e’vine git!”, “D-ef-ol git!”, “Cehenneme git!”, “Senin k-o-can değilim artık” gibi, başka manalarda da kullanılan sözler ki-naye’li, kapalı sözlerdir. Bu sözler, b’o’ş’amak niyeti ile söyleyince b’o’ş’amış olur. Buna bain talak, yani iddet müddeti içinde geri dönüşü olmayan kesin b’o’ş’ama denir. Bu şekilde b’o’ş’amada, iddet müddeti geçip yeniden n’i’ka’h yapılmadıkça bir araya ge’linemez.
4- K-ayı-npederine “B-en se-nin k-ızı-nı istemem, kime ister ise varsın” demek ve h’a’n’ımı gezmek için izin istediğinde, “Ben seni ip ile bağlamadım git”, “İstediğin yere gidersin. Bana h’a’n’ım olmazsın” veya “Artık ben seni istemem”, “Seni b’o’ş’amak istiyorum” gibi şeyler söylese, b’o’ş’amak niyet etmedikçe, b’o’ş’amış olmaz.
Ama b’o’ş’ama niyetiyle söylerse b’o’ş’anma gerçekle’şir.
5- H’a’n’ımına, anam, kızım, karde’şim demekle b’o’ş’ama olmaz. Fakat (Şimdiden sonra anam, kızım veya karde’şim ol) derse b’o’ş’ama olur. Bu bir talak-ı bain olur.
6-H’a’n’ımını başka başka üç zamanda birer kere b’o’ş’arsa, üç defa (Boş ol) veya (B’o’ş’adım) derse yahut bir defa (Üç kere b’o’ş’adım) derse, geri dönüşü olmayacak şekilde nikâh bozulmuş olur.7-Farzı yapmayan mese’la namazın farz olduğuna inandığı halde kılmayan k’a’d’ını b’o’ş’amamak günah değildir. Kocasının ona güze’llikle namaz kıldırmaya çalışması gerekir, çalışmazsa günaha girer. E’vlilik vazifesini yapamayan, mese’la büyü yapılmış, i’l’i’şkiden aciz olan erkeğin h’a’n’ımı ayrılmak isterse, bunu b’o’ş’aması vacip olur.

Bilgi: Klavye yön tuşlarını kullanarak galeri resimleri arasında geçiş yapabilirsiniz.
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.